Beïnvloed de resultaten
De zoveelste afwijzing op een veelbelovende offerte. Weer een potentiele deal afgeketst. Een laag succespercentage van verkooppogingen.
Het zijn situaties waar resultaatgerichte salesprofessionals niet op zitten te wachten. Tijdens mijn incompany trainingen onthul ik slimme technieken om winnende offerteteksten te schrijven.
Een van de eerste dingen die ik benoem is dat je het woord 'offerte' direct en overal moet schrappen. Waarom? Omdat het woord 'offerte' prijspijn in het brein veroorzaakt. En zodra er prijspijn ontstaat neemt de kans op een afwijzing van de prospect toe.
Door prijspijn te voorkomen beïnvloed je het onbewuste brein van jouw prospects en neemt de kans op een ja-woord toe. Naast prijspijn is er nog veel meer mogelijk om het brein positief te beïnvloeden met de offertetekst om de resultaten te verhogen. Wist je bijvoorbeeld dat je met 1 letter jouw conversie kan verdubbelen? En dat je door het weglaten van 1 leesteken jouw omzet met 8,5% kan laten stijgen?
Goed om te weten: voor deze incompany training hoeven jouw salesmensen geen professionele tekstschrijvers te zijn. Zolang zij maar weten welke neurotips zij moeten toepassen in offertes. En precies die tips deel ik tijdens deze training.