Tekst werkt

Bestellen
22,98

Veel van de >1.250 mensen die dit boek al hebben besteld zeggen: 't is wel een dik boek.  Dat klopt. Ik heb alle 392 pagina’s volgepropt met praktische tips en slimme schrijftechnieken. Natuurlijk gaan die over de vacaturetekst, want dat is het meest gebruikte middel in arbeidsmarktcommunicatie. Maar ook over het schrijven van slimme InMails, prikkelende social mediaberichten en alle andere teksten binnen recruitment en hr. Niet wollig omschreven. Wel lekker leesvoer en direct toepasbaar. En 1 voordeel: je hoeft al die 392 pagina's niet per se van a tot z te lezen. Je kan ook gewoon bladeren naar dat ene hoofdstuk waarin het onderwerp staat waar je alles over wil weten.

 Kies (en lees) dit boek nu en ontdek:

 hoe je sneller én slimmer vacatureteksten schrijft.

dat iedereen een kneitergoede tekst kan schrijven.

 hoe je de instroom, diversiteit en efficiency beïnvloedt.


Schrijven is echt veel makkelijker dan je nu denkt

Ben je actief binnen recruitment of hr? Vind jij teksten schrijven maar wat lastig? Of niet leuk? Of allebei? Ouch. Ouch, want binnen de vakgebieden recruitment en hr ontkom je niet aan het schrijven van teksten. Vacatureteksten, e-mails, social mediaberichten, webteksten, testimonials: ze vliegen je om de oren.

In dit praktische handboek laat ik jou zien dat tekst werkt en vooral hóé jij tekst voor je kan laten werken. Dat begint bij de 3 fases van het schrijfproces waarbij je ontdekt dat schrijven echt het kleinste onderdeel van dat proces is. Daarna licht ik de meest voorkomende teksten binnen recruitment en hr uitgebreid toe. Daarbij start ik met een zeer uitgebreid hoofdstuk over de vacaturetekst. Direct gevolgd door nog eens 5 hoofdstukken die je onder andere helpen bij het schrijven van kneitergoede benaderingsberichten, social mediaberichten en webteksten.

Marleen Groenewout

De Groot en Slot

“Met heel veel plezier heb ik jouw boek Tekst Werkt gelezen. Jouw woorden geven stof tot nadenken, maar zet je vooral ook in de actiemodus. Er kan zoveel beter! Het boek is echt een handleiding om hiermee aan de slag te gaan. "

14,98

Speciaal voor jou is er ook een e-book (PDF-versie) van het handboek voor teksten binnen recruitment en hr. Bovendien vind je in dit e-book handige linkjes naar onderzoeken en artikelen ter ondersteuning.


Hajar Atarmachen

interim recruitment partner

“Een mooi boek vol nuttige methodes dat ik iedereen kan aanbevelen die moeite heeft met teksten schrijven. Ik weet nu al 1.000 maal zeker dat ik er wat aan heb gedurende mijn carrière als corporate recruiter. Het is een handig boek, mooi geschreven en trekt snel de aandacht waardoor je geneigd bent om langer te lezen dan bijvoorbeeld alleen maar een uurtje.”

De afgelopen jaren schreef ik duizenden vacatureteksten

Uit ervaring weet ik over welke hobbels wordt gestruikeld tijdens het schrijven van teksten waaronder de vacaturetekst. De lessen die ik de afgelopen 20 jaar in de praktijk heb opgedaan tijdens het vallen (en weer opstaan) deel ik graag. En enthousiast. Dat enthousiasme proef je terug in mijn boek Tekst werkt.


De afgelopen jaren schreef ik duizenden vacatureteksten. Dat deed ik voor uiteenlopende bedrijven waaronder Douwe Egberts, Goodhabitz en Deloitte. Ook schreef ik 3 boeken waarin de vacaturetekst de hoofdrol heeft waaronder dus Tekst werkt. In 2011 richtte ik Voor Tekst op; het enige en echte bureau dat 100% gespecialiseerd is in teksten voor de arbeidsmarkt. Ik ben co-founder van én expert Wervende teksten op het kennisplatform voor recruitment Kiqit. Nu deel ik mijn kennis als auteur, trainer en spreker zodat ook jij kan scoren met woorden.  


Arjan Versteeg

corporate recruiter & recruitment 

marketing manager

“Echt een must have voor elke recruiter / recruitment marketeer die zich (op elk mogelijke manier) bezighoudt met het schrijven van teksten. Persona’s, vacatureteksten, webteksten. Dit en nog veel meer komt allemaal aan bod.


Leukste eyeopener: de invloed van neuromarketing en het gebruik van groene vinkjes in de tekst. Dank voor alle tips en inspiratie! Heb zo’n vermoeden dat onze nieuwe vacaturetekst er ietwat anders uit gaat zien.”

                   

Welke teksten worden behandeld in Tekst werkt?

De meest voorkomende teksten binnen recruitment en hr komen aan bod. Het omvangrijkste tekst-hoofdstuk gaat over de vacaturetekst. Logisch want dat is het meestgebruikte middel in arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast zijn er hoofdstukken gewijd aan hoe je de beste e-mailberichten, testimonials, InMails, social mediaberichten en webteksten schrijft.

Kan ik Tekst werkt bestellen? En waar?

Ja, zeker. Ga direct naar de bestelpagina. Het handboek voor teksten binnen recruitment en hr ploft dan binnen no-time op jouw deurmat.

Is Tekst werkt een update van De nieuwe Werven met Woorden?

Nee. Tekst werkt is het handboek voor teksten binnen recruitment en hr. Het boek gaat dan ook over zoveel meer dan de vacaturetekst alleen.

Het boek gaat dan óók over e-mails, campagnepagina’s, social mediaberichten, testimonials en webteksten. Daarnaast komen er diverse schrijftechnieken aan bod waaronder storytelling, doelgroepgericht schrijven en de Dialoog Methode. Kortom: Tekst werkt is zoveel meer dan de nieuwe Werven met Woorden.

Wat kost Tekst werkt?

De stuksprijs van Tekst werkt is 22,98 euro. Dat is inclusief tips, voorbeelden, inzichten, btw én portokosten.

Ik wil graag meerdere boeken bestellen. Krijg ik dan korting?

Ja, bij een bestelling van meer dan 10 boeken is een korting van 5% van toepassing. Bestel je er meer dan 30 dan geldt er een voordeel van 10%. Bij een bestelling van >100 stuks ligt dit voordeel nog hoger.

Met deze kortingen houd ik mij aan de Wet op de vaste boekenprijs die in Nederland geldt.


Wil je meer dan 10 boeken bestellen, stuur dan een e-mail aan ikwil@scorenmetwoorden.nl. Je kunt ook het contactformulier invullen en dan neem ik contact met jou op.

Wat vind jij het beste hoofdstuk van Tekst werkt?

Moet ik echt kiezen? Okay, dan kies ik voor hoofdstuk 1: de voorbereiding.

Geloof het of niet: het daadwerkelijk schrijven van een tekst is het kleinste onderdeel bij de totstandkoming van een tekst. De voorbereiding heeft de overhand. Hierbij geldt écht: een goede voorbereiding is het halve werk. Gemiddeld ben ik 50% van het schrijfproces in de weer met research, inlezen en het doen van intakes. Ik bepaal mijn doel én de doelgroep. Pas daarna ga ik schrijven wat misschien 20% van de tijd in beslag neemt. De resterende 30%? Die is er voor het aanscherpen van de tekst. Tijdens deze fase kijk ik secuur of datgene wat ik tijdens de voorbereiding heb bedacht ook écht overkomt op de lezer. Ik zet letterlijk en figuurlijk de puntjes op de i.

En omdat kiezen echt lastig is wil ik ook hoofdstuk 2, 3 en 4 noemen. Dat zijn ‘Schrijf voor het onbewuste brein’, ‘Doelgroepgericht schrijven’ én ‘de Dialoog Methode’. Of ‘E-mailberichten’, ‘Speel Jenga’ en ‘De campagnepagina’?

Wat vind jij het leukst aan het uitbrengen van het boek Tekst werkt?

Ai, ik krijg keuzestress van dit soort vragen. Maar goed dat kreeg ik ook toen mij even terug werd gevraagd wat ik het allermooiste aan mijn vak vind.

Op het moment dat mij werd gevraagd wat ik het allermooiste aan mijn vak vind merkte ik dat ik niet kon kiezen tussen kennis delen, samenwerken en blijven ontwikkelen. Tijdens het schrijven van dit boek kwam dit allemaal samen. En precies dát vind ik het allerleukste aan het uitbrengen van het boek Tekst werkt. Dat ik kon doen wat ik het allermooiste vind aan mijn vak.

Wat heb ik eraan als ik het boek Tekst werkt lees?

Ik deel inzichten, tips en voorbeelden over teksten binnen recruitment en hr. Van de vacaturetekst tot aan e-mailberichten. Ik laat je ontdekken:


dat je geen tekstschrijver hoeft te zijn om wel goede teksten te schrijven.

dat een juiste opbouw jou helpt bij het sneller én slimmer schrijven.

hoe je met tekst de instroom van talent, diversiteit, personeelsverloop, omzet, conversie en/of efficiency beïnvloedt.

Waarom heet het boek Tekst werkt?

In de afgelopen jaren heb ik de kracht van tekst ontdekt. Ik weet dat je met de juiste woorden bijna alles kan bereiken. Zo kan je invloed uitoefenen op de kwaliteit van sollicitanten, een hogere conversie en/of omzet realiseren en diversiteit optimaliseren. Ik weet dat en hóé je met tekst 95% van de keuzes van de lezer kan beïnvloeden. Kortom: Tekst werkt.

Mijn kennis over de werking van tekst deel ik in Tekst werkt. Zodat ook jij de kracht van tekst kunt ervaren.

Wat is het ISBN-nummer van Tekst werkt?

Het ISBN-nummer van de paperback is 978-90-826068-7-4.
Het ISBN-nummer van het e-book is 978-90-826068-8-1.

                 

Je kunt gratis de eerste 76 pagina’s van het e-book downloaden.


Nog vragen?
Stuur mij een mail via ikwil@scorenmetwoorden.nl

Groeten,

Nicol Tadema