Nog 1 kamer vrij

Uitzicht op een azuurblauwe zee. Een all-innverblijf in een 4-sterrenhotel voor een aantrekkelijke prijs. Mijn onschuldige bezoekje aan Booking.com verandert in een serieuze overweging voor een uitgave van een paar duizend euro. Sterker nog: in gedachte heb ik mijn koffer al gepakt en lig ik op een ligbed aan het zwembad.

Booking.com nam alle twijfels die ik had weg en stelde mij gerust. Met kreten als ‘besteprijsgarantie’, ‘annuleren is gratis’ en ‘888 anderen gaven dit hotel een gemiddeld rapportcijfer van 9,1’. Dit hotel is echt een hele veilige keuze.

Mijn brein reist van de oriëntatiefase naar de koopfase. Tijd voor de volgende verleidingstactieken van Booking.com: ‘2 anderen boekten dit hotel de afgelopen 24 uur’, ‘alleen vandaag voor deze prijs’ en ‘er is nog maar 1 hotelkamer vrij voor deze prijs op de website’. The fear of missing out is kicking in. Alleen met stalen zenuwen voel je je niet opgejaagd. Of als je ziet dat je die periode in ons kikkerland moet blijven om te spreken op een congres.

Iedereen weet dat Booking.com alle mogelijke verleidingstactieken toepast. En met succes. Want zonder ons boeken zij geen tig miljard omzet per jaar.

Veel van de verleidingstactieken die ’s werelds grootste boekingsplatform toepast, kan je ook in vacatureteksten toepassen. Ik vertel je er graag meer over tijdens de masterclass Vacatureteksten schrijven voor het brein. En nee, ik beloof je geen miljarden omzet. Wel beloof ik je dat deze masterclass een onmisbare verdieping is om de conversie van jouw vacaturetekst te optimaliseren. Of zoals Jolien, senior employer branding specialist erover zegt: “Interessant om neuromarketing en beïnvloedingsprincipes toe te gaan passen in vacatureteksten. Nieuwe inspiratie.”

Benieuwd of er nog plekken beschikbaar zijn voor de eerstvolgende masterclass? Klik hier voor meer informatie over de masterclass Vacatureteksten schrijven voor het brein.